حال خوب چیست؟ ۹ روش عالی برای ساخت حال خوب

داشتن حال خوب به معنای لذت بردن از زندگی و رسیدن به خواسته هایی هست که آرزو داری. اما این که چگونه حالت رو خوب کنی و یا اصلا حال خوب چیست که برای اون بتونی تلاش کنی؟ این ها سوال هایی است که قصد دارم به اون ها پاسخ بدم. پس لطفا اگر تمایل داری حالت رو خوب کنی ادامه مقاله رو مطالعه کن.

حال خوب چیست؟

اصلی ترین قانون جهان هستی داشتن حال خوب هست. اگر حال خوب داشته باشی میتونی به راحتی به هرچی که دوست داری برسی، پس سعی کن همیشه حالت خوب باشه و یا با استفاده از تکنیک های متعدد حال خودت رو خوب کنی تا از این طریق به چیزهایی که دوست داری برسی.

حال خوب داشتن به معنای شادی و لذت بردن از زندگی هست. ولی به این معنا نیست شما در زندگی مشکلاتی نداری و یا در مسیر رسیدن به هدفت پستی و بلندی های وجود نداره. بلکه به این معنا هست که با وجود همه این مشکلات حال خوب خودت رو نگهداری. و احساس های بدی که ممکن هست برات به وجود بیاد رو از خودت دور کنی.

البته برای این که بتونی به این سوال که حال خوب چیست پاسخ بدی و برای رسیدن به آن تلاش کنی لازمه یک سری تکنیک ها و نکات مهم رو در نظر بگیری. در ادامه قصد دارم به معرفی این تکنیک ها پرداخته و شما رو برای رسیدن به یک حال خوب راهنمایی و کمک کنم.

حال خوب چیست؟

تکنیک های رسیدن به حال خوب

برای رسیدن به یک حال خوب لازمه که به موارد زیر توجه کنی. این موارد عبارت‌اند از:

 ۱.به خدا ایمان داشته باش

دوست من با تمام نارضایتی هایی که داری و با تمام مشکلاتی که توی زندگیت وجود داره به خدا ایمان داشته باش. خدایی که یوسف را از ته چاه به پادشاهی و عزیزی مصر رساند حتما حواسش به تمام بندگانش هست. همین خدا تو رو از تموم مشکلات و گزند هایی که بر سر راهت وجود داره حفظ میکنه.

به خاطر داشتن همچنین پروردگاری به خودت افتخار کن. در هنگام مواجه با مشکلات به خدا توکل کن و به خاطر داشته باش که با یاد خدا دل‌ها آرام میگیره. پس حضور همیشگی خداوند رو فراموش نکن و به فکر خداوند باش.

۲. خودت رو دست کم نگیر

یکی دیگر از دلایلی که میتونی از طریق اون به سوال حال خوب چیست و رسیدن به آن پاسخ بدی این موضوع هست که خودت رو دست کم نگیری. یکی از علت هایی که سبب میشه همیشه حال بد داشته باشی و احساس منفی بهت غلبه کنه، نداشتن اعتماد به نفس و ناتوانی برای مقابله و غلبه بر مشکلات هست.

از این رو برای این که بتونی حس و حال خوب برای خودت ایجاد کنی و آرامش رو به خودت برگردونی، نقاط قوت و توانایی هایی که داری رو روی یک ورق کاغذ یاد داشت کن. سپس نقاط قوت خودت رو بشمار و اجازه بده حس اطمینان تمام وجودت رو فرابگیره.

۳. به موزیک دلخواهت گوش کن

طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۳ انجام شده، نشان دهنده این موضوع هست که احساس افراد با صدای بلند تحریک میشه. به طور مثال گاهی وقت ها ممکنه آهنگی رو که تا به حال به آن گوش نداده‌ای و یا احساسی به اون آهنگ نداشته‌ای؛ اما با شنیدن صدای بلند آهنگ باهاش ارتباط برقرار کرده و کم کم به اون احساس خوب پیدا میکنی. این همان نتیجه‌ای هست که محققان کشف کرده‌اند.

از این رو اگر گاهی وقت ها حس خوب نداری فقط کافیه آهنگ مورد علاقه خودت رو پلی کنی و صدای اون رو بلند کنی. حتما این راه رو هنگامی که ناراحتی و یا حس خوبی نداری انجام بده.

۴. ورزش کن

برای سوال حال خوب چیست و چگونه میشه به حال خوب رسید؟ یک جواب قطعی و حتمی وجود داره، اون هم ورزش کردن هست. یک راه موثر برای درمان دردهای جسمی و روحی و همچنین ایجاد یک حس و حال خوب. ورزش کردن حس سرزندگی و شادابی بهت میده.

حس سرزندگی

با ورزش کردن حس خوب زندگی رو به رگ هات تزریق کن و به سوال حال خوب چیست یک پاسخ محکم بده. ورزش بهت کمک میکنه هم از نظر جسمی شاداب باشی و هم از نظر روحی حس خوب داشته باشی. حس و حال خوب داشتن بهت کمک میکنه در مواجهه با مشکلات و سختی ها بتونی بهتر فکر کنی و قطعا تصمیم های بهتری بگیری.

برای این که ورزش کنی لازم نیست که حتما تجهیزات داشته باشی و یا شرایط سختی رو برای خودت ایجاد کنی‌. برای ایجاد یک حس خوب کافی هست کمی پیاده روی کنی و یا آهسته بدوی و از این طریق اکسیژن بیشتری رو وارد خونت کنی‌.

۵. نعمت های خدا رو ببین

ما انسان ها موجوداتی هستیم که از نعمت عقل برخوداریم. از این رو یکی دیگر از مواردی که می تونیم برای پاسخ به سوال حال خوب چیست و چگونه میتونیم حال خوب داشته باشیم؟ بدم، دیدن نعمت های خداوند هست.

برای این که بتونی حالت رو خوب کنی لازمه به نعمت هایی که تو زندگیت داری توجه کنی. داشتن این نعمت ها تو زندگیت به این معنا نیست که افراد دیگه هم این نعمت ها رو داخل زندگیشون دارن. پس با نگاه کردن به زندگیت و شمردن نعمت هایی که داری حس و حال خوب رو وارد زندگیت کن.

به طور مثال برخی افراد داخل زندگیشون نعمت هایی که دارن که برخی افراد دیگه از داشتن اون نعمت محروم هستن؛ ولی خیلی ساده از کنار اون نعمت رد میشن. به طور مثال همین نعمت سلامتی که به راحتی از کنار اون رد میشی، برخی افراد دیگه هستن که برای داشتن همین نعمت سلامتی حاضرند هزینه های زیادی رو انجام بدن.

این در صورتی هست که افراد زیادی از این نعمت به راحتی عبور میکنن و به خاطر داشتن اون شکر خدا رو به جای نمیارن. پس نعمت هایی که داری رو بشمار و به خاطر داشتن این نعمت ها تو زندگیت خدا رو شکر کن و از این طریق میتونی به سوال حال خوب چیست پاسخ بدی.

۶. قدرت نه گفتن رو تمرین کن.

در بعضی مواقع ممکنه برات پیش اومده باشه به دلیل این که نمتونی به خواسته های غیر معقول دیگران پاسخ نه بدی حس بد پیدا کرده و یا شروع به خود خوری کنی. اما وقتی که قدرت نه گفتن رو تمرین کنی و بتونی به افراد دیگه نه بگی دیگه حس بد نداری.

همچنین این کار باعث میشه عزت نفست بالا بره و همین بالا رفتن عزت نفس بهت کمک میکنه تا حس خوبی نسبت به خودت داشته باشی و احساس ارزشمندی پیدا کنی.

۷. از گذشته عبور کن

نکته بعدی که میتونی برای پاسخ به سوال حال خوب چیست و چگونه میتونی اون رو ایجاد کنی، بهش توجه کنی دوری از گذشته هست. از گذشته عبور کن از تصمیم های اشتباهی که گرفتی و یا خطاهایی که کرده‌ای عبور کن.

به ادامه زندگیت فکر کن، سعی کن در آینده تصمیم های بهتری بگیری و برای آینده خودت تلاش کن. ولی دوری از گذشته به این معنا نیست که گذشته رو کامل به فراموشی بسپاری، بلکه سعی کن از گذشته درس بگیری و آینده بهتری رو برای خودت رقم بزنی.

۸. به خودت عشق بورز

هر اتفاقی که افتاده و یا هر شرایطی که به وجود آمده فقط کافی هست که تو خودت رو دوست داشته باشی. ارزش خودت رو بشناس و برای ترقی و پیشرفت خودت تلاش کن. هیچ الزامی وجود نداره که تو همین فردی که در زمان حال هستی بمانی. وقتی که تو برای رسیدن به جایگاهی بهتر تلاش میکنی به طور قطع حس و حال بهتری وجودت رو فرا میگیره.

پس خودت رو دوست داشته باش و برای بهتر شدن خودت تلاش کن چون تو ارزش رسیدن به جایگاه عالی رو داری.

به خودت عشق بورز

۹. عادت ها رو بشکن

با تغییر دادن عادت هایی که داری میتونی سبک زندگی خودت رو هم دچار تغییر کنی و به سوال حال خوب چیست یک پاسخ مطمئن بدهی. تغییر سبک زندگی باعث ایجاد یک حس خوب درون تو میشه. از عادت هایی که داری فاصله بگیر، یک تغییر خوب تو خودت ایجاد کن‌.

البته نمیتونم بگم تغییر عادت یک کار راحت و آسونه ولی مطمئنم تو اراده ایجاد این عادت رو تو خودت داری. پس از همین امروز شروع کن و عادت هایی که به نظرت درست نیستن رو تو خودت تغییر بده. مطمئنم به یک حس و حال خوب میرسی.

به نظرت داشتن حال خوب اکتسابیه؟

به خاطر داشته باش که داشتن حال خوب یک امر اکتسابیه و خودت باید انتخاب کنی که باید حس و حال خوب داشته باشی و یا نه؟ و خودت انتخاب کنی پاسخ سوال حال خوب چیست رو چگونه بدی.

تا زمانی که خودت تصمیم نگرفته باشی که به حال خوب برگردی و حس و حال بد رو از خودت دور کنی هیچ شخص دیگه ای نمیتونه بهت کمکی کنه. هنگامی که خودت تصمیم به تغییر حس و حالت گرفتی این تکنیک ها و همچنین افراد ماهر دیگری مثل روانشناس میتونه بهت برای سرعت بخشیدن و رسیدن به این تصمیم کمک بزرگی کنه.

 

سخن پایانی

با توجه به مطالب گفته شده مطمئن هستم که دیگه میتونی به راحتی پاسخ سوال حال خوب چیست و چگونه حال خوب داشته باشیم رو بدی. برای رسیدن به یک حس و حال خوب لازم نیست که کار های خاص و سنگینی رو انجام بدی. همین طور که گفتم ابتدا تصمیم بگیر سپس تکنیک های ساده‌ای که بخشی از اون رو داخل مقاله بازگو کردم انجام بده.

مطمئنم به حس و حال خوبی که دلت میخواد میرسی پس برای بهتر کردن حالت درونی خودت تعلل نکن.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید